Ontdek hier wat StuRa doet voor en door studenten!

Corona sucks

StuRa 22 November 2020

Heb je het moeilijk? Blijf er zeker niet mee zitten!

We brengen je graag op de hoogte van talrijke initiatieven voor studenten binnen en rond de UGent:

1) Ai’ Corona op de Uforasite Op deze Uforasite verschijnen regelmatig tips & tricks, filmpjes en andere zaken die jou als student tijdens je studie op weg kunnen helpen.

2) Watwat.be Op deze site kan je heel veel informatie en contactpunten op één plek terugvinden. Via concrete vragen en herkenbare situaties probeert de site je te informeren en toe te leiden naar advies of hulp.

3) Wel in je vel Deze pagina van de UGent geeft je een overzicht van alle plekken waar je binnen de UGent terecht kunnen met vragen of problemen.

4) Webinars ‘zorgen voor anderen’ van 1813 De zelfmoordlijn biedt meerdere gratis webinars aan rond het topic ‘Ik maak me zorgen om iemand. Hoe kan ik helpen?’

5) Start to talk Het is een project door studenten voor studenten. Via een praatgroep wordt er gesproken over zaken waarmee mensen het moeilijk hebben. Praten helpt, blijf niet met je probleem zitten! Meer info vind je hier.

Recent nieuws

Word buddy!

16 September 2023

Wat heeft StuRa dit semester verwezenlijkt?

12 January 2023

Succes met de examens!

10 January 2023

Kerstwensen van het StuRa-bestuur!

23 December 2022