Ontdek hier wat StuRa doet voor en door studenten!

Overgang naar code rood

StuRa 16 October 2020

De UGent gaat vanaf 26 oktober 2020 naar code rood. De universiteit zet deze stap om de verdere verspreiding van het coronavirus in de maatschappij tegen te gaan en uit zorg voor de veiligheid en gezondheid van haar studenten en medewerkers.

Zoals vastgelegd in de pandemiematrix voor de Vlaamse universiteiten houdt code rood in dat de UGent zo veel mogelijk overstappen naar online onderwijs. Dit betekent echter niet dat de onderwijsactiviteiten stilvallen, de UGent doet er alles aan om de studievoortgang van de studenten aan te houden. Onderwijs in kleine en grote groepen wordt vervangen door afstandsonderwijs. Practica die noodzakelijk zijn om de competenties van een opleidingsonderdeel te realiseren, zullen verder on campus doorgaan weliswaar met inachtneming van verhoogde veiligheidsmaatregelen.

De tweede Algemene Vergadering op 5 november (19u30) zal hierdoor volledig online plaatsvinden.

Bij vragen of klachten kan je als student steeds bij StuRa terecht via stura@ugent.be of onze facebookpagina!

Recent nieuws

Word buddy!

16 September 2023

Wat heeft StuRa dit semester verwezenlijkt?

12 January 2023

Succes met de examens!

10 January 2023

Kerstwensen van het StuRa-bestuur!

23 December 2022