Ontdek hier wat StuRa doet voor en door studenten!

Bevraging tussentijdse toetsen

StuRa 15 March 2021

KLIK HIER om deel te nemen aan de bevraging

De faculteit denkt eraan om de formule van de tussentijdse toetsen te veranderen. En ze willen daarbij weten wat jij ervan denkt.

Vul daarom snel onze bevraging in en laat weten wat jij van de tussentijdse toetsen denkt! Sinds het academiejaar 2019-2020 zijn er tussentijdse toetsen voor eerstebachelorstudenten. Door corona hebben ze dit academiejaar niet plaatsgevonden. De bedoeling is om het volgend jaar verder te zetten.

Wat zijn tussentijdse toetsen?

De tussentijdse toetsen worden georganiseerd voor elk vak uit het eerste semester van de eerstebachelorstudenten: Statistiek, Politicologie, Sociologie, Communicatiewetenschap en Sociale en politieke leerstelsels. De tussentijdse toets gaat telkens over ongeveer een kwart van de leerstof. Deze valt niet weg voor het examen.

Voor wie?

De tussentijdse toetsen zijn bedoeld voor eerstebachelorstudenten Politieke wetenschappen, Communicatiewetenschappen en Sociologie. Ze zijn ook bedoeld voor studenten die een (van die) eerstebachelorvak(ken) meenemen in een geïndividualiseerd traject (GIT). Wie van deze studenten een werkstudentenstatuut heeft, mag kiezen of hij/zij al dan niet deelneemt.

Op hoeveel punten?

De tussentijdse toets wordt gequoteerd op 4 punten. De punten van de tussentijdse toetsen tellen mee voor het examen in 1ste zittijd, dus het examen in januari staat op 16 punten. De punten tellen niet mee voor de 2de zittijd: dan staat het examen op 20 punten.

Recent nieuws

Word buddy!

16 September 2023

Wat heeft StuRa dit semester verwezenlijkt?

12 January 2023

Succes met de examens!

10 January 2023

Kerstwensen van het StuRa-bestuur!

23 December 2022